Retourneren
Retourneren
Graag willen wij je vragen om te allen tijde goed over je aankoop na te denken en niet zomaar iets te bestellen, om zo onnodige kosten, werk en milieuvervuiling te voorkomen!
Hoewel de wet voorschrijft dat je 14 dagen de tijd hebt om te beslissen of je je aankoop wilt houden of retourneren, willen we je vriendelijk verzoeken om deze beslissing zo snel mogelijk te nemen. Hoe langer een sieraad afwezig is, hoe meer waardevolle tijd verloren gaat. Door snel te beslissen en je aankoop tijdig te retourneren, kunnen wij het sieraad weer snel beschikbaar maken voor iemand anders die er blij mee zal zijn. Alvast bedankt voor je begrip en medewerking.
De aankoop kan binnen 14 dagen, na ontvangst of de afleverdatum op een PostNL punt, ongedragen/ongebruikt geretourneerd worden. Als afzender ben je altijd verantwoordelijk voor het pakket, tot dat wij het in goede orde ontvangen hebben.
Om een retour aan te vragen:
- Stuur een mail naar service@moonflowervintage.nl met als onderwerp ‘retour verzoek + je order nummer” en de reden van het retourverzoek.
- Als we jouw retour hebben geaccepteerd, zal je instructies ontvangen hoe je jouw bestelling kan terug sturen. Retouren die niet zijn aangemeld via de mail, zullen niet geaccepteerd worden.
- Sieraden boven de 100 euro MOETEN verzekerd terug gestuurd worden met PostNL. De verzendkosten zijn voor je eigen rekening.
- Het artikel of de artikelen dienen in originele staat, met aangehecht (prijs)kaartje en/of tie-wrap en in de originele verpakking inclusief toebehoren te worden teruggestuurd naar de ondernemer. Het is essentieel dat het (prijs)kaartje en/of tie-wrap niet wordt verwijderd van het product. Indien het (prijs)kaartje en/of tie-wrap op een andere wijze is bevestigd dan hoe wij het oorspronkelijk hebben aangebracht of deze in z'n geheel is verwijderd, kunnen wij de retourzending helaas niet accepteren.
- Vermeldt altijd de afzender + order nummer op een briefje in het pakket (schrijf dit niet op het bedank kaartje). Wanneer de afzender niet wordt vermeld, kunnen wij niet overgaan tot uitbetaling. Ben je onverhoopt vergeten jouw gegevens te vermelden. Neem dan contact op met service@moonflowervintage.nl
- Graag ontvangen wij een track & trace-code voor het retourpakket. Zonder het bijbehorende trackingnummer zijn wij niet in staat het pakket adequaat te volgen, wat het voor ons moeilijk maakt om aanwezig te zijn voor de ontvangst ervan.
- Nadat de consument binnen 14 dagen na aflevering kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen.
- Als afzender ben je verantwoordelijk van het goed aankomen van een pakket.
- Wanneer wij de retour in goede orde hebben ontvangen, zullen wij je laten weten dat de terug betaling in gang gezet is binnen 14 werkdagen en zal het aankoop bedrag retour overgemaakt worden.
- Verzendkosten worden niet vergoed.
- Mocht er alleen een deel van de bestelling terug gestuurd worden en het artikel dat gehouden wordt, onder de 150 euro is, worden de gratis verzendkosten (heenweg) ingehouden van het retour bedrag.
Pakket pick-up retourneren.
Pakketten dienen binnen 7 dagen opgehaald te worden in de showroom. Het is niet mogelijk om deze bestellingen te retourneren. Ben je niet tevreden met je aankoop dan kan je deze ruilen of je ontvangt een tegoedbon.
Showroom aankopen retourneren.
Alle aankopen die in de winkel/showroom/pop-up event worden gedaan zijn uitgesloten van het retourrecht. Ben je niet tevreden met je aankoop dan kan je deze ruilen of je ontvangt een tegoedbon. Dit aanbod is tot 14 dagen na aankoop geldig.
Ruilen
Helaas is het niet mogelijk om online te ruilen. Als je een nieuw artikel wilt kopen, stuur dan je ongewenste goederen naar ons terug voor een terugbetaling (lees de voorwaarden hierboven onder het kopje ‘retourneren’ en plaats een nieuwe bestelling online op www.moonflowervintage.nl
Uitzonderingen/ niet te retourneren items
Het is NIET mogelijk om op verzoek ingekochte sieraden of pre-orders te retourenen. Ook sieraden die zijn vermaakt (op maat of gegraveerd) door onze goudsmid kunnen niet retour.
Wegens hygiëne redenen is het niet mogelijk om oorbellen en piercings te retourneren.